I wrote the following blog in my jewellery page, which I could really see how much I've grown up. 

2015 is such a great year which is a year of growth and maturity, I left the 8 years warm house & experienced all the greatest moments also moments I broke down. A year I saw the most beautiful people also the darkest side of human beings. I decided to play fool to those "unhappy events" & continue to be an  "Ar Q" in my life. Afterall, life is way more beautiful if we have a giving, caring and forgiving heart. But do remember all "those experience" because they made us wiser. 

Happy New Year of Monkey my lovely friends!!!

-------------------------------

 

在這普天同慶的日子,我祝福我所有親朋好友來年身體健康,萬事順利!
在忙碌的生活中,我祝福你我永遠保持赤子之心,難得糊塗,那麼快樂即手可得。
感恩有很多客戶變得朋友!我期待我們友誼長存。當然人夾人緣,無緣自然不必勉強。
記得我在美國GIA 的生活, 很多美國人的logic 是當前的利益。今天你請他吃貴價長脚蟹,送她你精心製作的禮物;換來一句謝謝。下次你吃她一個牛油果三文治他不高興,幫你打幾對石頭收你US$20費用。那時我很奇怪為什麼他們不知道「禮尚往來」的道理,現在我明白因為他們生活在the moment, 「禮尚往來」的道理不是他們的文化。這種生活完全正確,因為個人主義者沒有任何關係壓力。何況你主動送禮物給人,應該保持送出去就不會回來了,期待回報的送禮者本身就應該改變心態。
當然我上面寫的是非常理性的說法,世界上那有人不期待我對你好你也對我也好?所以我們需要常懷感恩的心,別人的支持和善待不是必然。感恩心多一點點,世界也美好很多。
Live the moment 不是我要的人際關係,我要the future. Let's rock 2016 & many more years in the future my friends!

arrow
arrow
    全站熱搜

    teamaster 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()